FIN / SWE / ENG
Kontaktuppgifter | För media
Logga in
Medlemssidor
Medlemstjänster

Instruktioner för inloggning
Problem med att logga in?
  • Pau
    Om Pau Kontaktuppgifter Organisation Fackavdelningar Regler
  • Pau
    Om Pau Kontaktuppgifter Organisation Fackavdelningar Regler
  • Intressebevakning
    Problem på arbetsplatsen Kollektivavtalen Förtroendemannen Huvudförtroendeman Arbetarskydd Arbetarskyddsfullmäktige Grupplivförsäkringen Internationalism
  • Intressebevakning
    Problem på arbetsplatsen Kollektivavtalen Förtroendemannen Huvudförtroendeman Arbetarskydd Arbetarskyddsfullmäktige Grupplivförsäkringen Internationalism
  • Medlemskap
    Rekommendera medlemskap Bli medlem Varför lönar det sig att bli medlem Medlemsförmåner Medlemskort Medlemsavgifter Självbetalande medlem Medlemsuppgifter Medlemsservice
  • Medlemskap
    Rekommendera medlemskap Bli medlem Varför lönar det sig att bli medlem Medlemsförmåner Medlemskort Medlemsavgifter Självbetalande medlem Medlemsuppgifter Medlemsservice
  • Utbildning
    Föreningsutbildning Utbildning för intressebevakare ABF kurser
  • Utbildning
    Föreningsutbildning Utbildning för intressebevakare ABF kurser
  • Kommunikation
    Kontaktuppgifter för media Aktuell Reitti Postverksamheten
  • Kommunikation
    Kontaktuppgifter för media Aktuell Reitti Postverksamheten
  • Arbetslöshetskassa

Utgångspunkten för

PAU:s kommunikation

är en medlem 

Kommunikationsverket

Kommunikationsverket deltar som förvaltningsmyndighet i utvecklingen av posttjänster samt nationellt och internationellt samarbete. Verket är också ansvarig för övervakningen av lydnad av postlagen och bestämmelser som utfärdats med stöd av den liksom klagomål från kunderna.

Byrån har som hjälp rådgivande kommitté bestående av företrädare för konsumenter, företag, postoperatörer och myndigheter. Dess syfte är att skydda intressen för användare av posttjänster när postverksamheten utvecklas.

Klagomålen

Kommunikationsverket är en myndighet, som hjälper kunder och postföretag reda ut konflikter och problem så att alla parten är tillfredsställda. Du kan vända dig till verket när meningsskiljaktigheterna berör postens leveransvillkor eller distribution och kan inte lösas i samarbete med posten.

Meningsskiljaktigheter om tilläggsavtaltjänsten med postföretaget lösas i första hand i underrätten. I tvistefrågor om placeringen av brevlådor, bestämmer saken kommunens byggnadsmyndighet, som också skall i sitt beslut ta hänsyn till de allmänna anvisningar som Kommunikationsverket har get.

Leveransregler

Reglerna är avsedda att säkerställa och samordna intressen av postleverans av postpaket för postmottagare och avsändare likaväl son postföretagen.

Framsida>
Kommunikation>
Postverksamheten>
Kommunikationsverket


  Kontaktuppgifter för media
  Aktuell
Reitti
Media kort
Återkopplingslotteri
Postverksamheten
Postlagen
Posttjänstdirektiv
Kommunikationsverket
Kontaktuppgifter

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry.
John Stenbergin ranta 6,
00530 Helsinki.
Tel: (09) 613 116.
Fax: (09) 6131 1750.

Telefonväxling öppen
må-fre från 8.30 till 16.00
(1.6.-31.8. från 8.30 till 15.00)

E-post:
förnamn.efternamn@pau.fi

Sociala medier
Facebook
Instagram
Twitter
Söker ni dessa?

> Kollektivavtalen
> Huvudförtroendeman
> Arbetarskyddsfullmäktige
> Medlemsförmåner
> Arbetslöshetsskydd

Kontakta oss